Havnens dag var en succes

Vejret var med os, for solen skinnede hele dagen, og alle arrangementer blev en succes. Dagen igennem kom nye gæster til, så det var en fornøjelse at have være med til at arrangere Havnens Dag. Vi anslår, at der har været 200-250 gæster i løbet af dagen.

Kl 9 lørdag morgen mødte flere end 30 medlemmer og pårørende ind til kaffe og rundstykker. De fik lidt instruks og kl 9.30 gik vi igang med at gøre klar til at modtage gæster. Heldigvis kom de første gæster ikke før kl 10.15, så det lykkedes nogenlunde at blive klar. På Medlemsforum og i Galleriet her på hjemmesiden er der billeder fra dagen. Galleriet er endnu ikke helt færdigt, men det kommer i løbet af de næste dage.

Inde i klubhuset lavede vi Café, og Jollerummet blev indrettet til Grill. Alle medvirkende havde en Cap/kasket på, så gæster kunne se, hvem der var værter. og snakken gik lystigt og spørgelysten var stor. Der var en meget god stemning i havnen.
Vi fik solgt 186 ristede pølser, mange kopper kaffe med kage samt nogle øl og vand. Krabbefiskeriet var igen en succes. De eneste, der nok ikke synes, det var så sjovt, var nok krabberne. Jeg tror desværre, at det var de samme 25 krabber, der blev fanget igen og igen. Men skidt, børnene havde en spændende og udfordrende dag, så må krabberne finde sig i at blive fanget.

Vi havde en del gæster i de Åbne Både. Der var 6 sejlbåde, der inviterede gæster ombord, men desværre ingen motorbåde. Min egen båd Rosaline var åben, og vi havde 25 interesserede ombord i løbet af dagen. Jeg ved ikke, hvor mange gæster der var ombord i de andre både, men jeg synes interessen var tilfredsstillende.

Flere var interesseret i kajakkerne og robådene og spurgte ind til muligheder i Nautilus. Ungdomsafdelingen var hele tiden på vandet i joller og følgebåde og skabte liv på vandet.

Vi fik et dejligt besøg af Farsø Efterskole, hvis elever kom sejlende i kajakker, joller og følgebåde. Da de kom, var mange blevet lidt kolde, men de kom ind i saunaen til de igen havde varmen. Jeg er sikker på, at de havde en god dag i Hvalpsund.

Om eftermiddagen kom en Rib, hvor man mod betaling kunne købe en tur på 15-20 min. Ribben har 800 HK og kan have 12 passagerer ombord ad gangen. Jeg skal da love for, de der prøvede fik en oplevelse, de husker. Det blæste lidt for meget til at sejle med fuld fart, men det gik rigeligt hurtigt endda. Jeg har talt med flere, der prøvede, og blandt dem var der i hvert fald fuld tilfredshed med oplevelsen. Se billederne.

Jeg vil gerne takke alle, der medvirkede til, at dagen blev en succes. Uden så mange hjælpende hænder kan det ikke lade sig gøre at lave sådan et arrangement. I løbet af lørdag aften fik vi en sms fra Vild med Vand-udvalget, hvor de fortalte, at man på landsplan i løbet af dagen havde haft ca 100.000 besøgende i de 80 havne, der var med til Havnens Dag 2017.
Det er jo ikke til at vide, hvor mange der rent faktisk bliver vild med vand, men jeg er ikke i tvivl o at kurven er ved at vende, så klubbernes medlemstal igen begynder at stige.

Jeg tror, at vi i Nautilus får 5 - 8 nye medlemmer på sigt, som resultat af dagen. Nogle nye både i havnen, nogle kajakroere, i hvert fald en ny ungdommer og jeg talte  med flere, der viste interesse for vinterbadning, så alt i alt er resultatet slet ikke så galt.

Tak for indsatsen.
Se alle billederne fra Havnens dag i Galleriet

Tidligt inden der kom gæster.

Vinterbaderne laver en lille happening

Det blæste ikke mere end at vi kunne have Reklamesejlet oppe

Se alle billederne fra Havnens dag i Galleriet

Sidste nyt: Havkajakkursus læs mere her